Meie kodu

Puhkus Palma de Mallorcal

Otsustasin ühel tööpäeval, et nüüd aitab, et võtame endale Toomasega koosolemiseks aja ja lähme puhkusele ja vaid kahekesi – Eestist eemale. See oli minu esimene kogemus lennukiga reisida ja üldse minna Eestist veidike kaugemale kui Rootsi või Poola. Panen siia detailselt kirja, kuidas miski toimus, kus käisime, palju kulutasime ja mis olid minu mõtted selle reisi jooksul. Võib-olla saab siit keegi endale midagi head edaspidiseks reisimiseks kõrva taha panna!

LENNUREISID:

Lennupiletid valisin ja ostsin Momondo ja Kiwi.com vahendusel. Tegin seda esimesest korda elus ning arvan, et valitud sai kõige parema ajagraafikuga lennud – oli piisavalt aega järgmisele lennule jõuda ja ei pidanud liialt kaua ootama.

lennupiletid + äraantav pagas + reisikindlustused läksid maksma 618,10 eurot

Minek: Alustasime lendu Riiast (RIX) ja minnes oli ümberistumine Saksamaal, Dortmundi lennujaamas (DTM). Dortmundi lennujaam oli mõnusalt pisike ja kõik toimus seal kiiresti ja ladusalt. Sihtkohaks oli siis Palma de Mallorca lennujaama (PMI).

Tulek: Palma de Mallorcalt tagasitulek tekitas minus suurt ärevust, sest hetk enne lennukisse saamist boardingul ehk viimases pileti-, dokumendikontrollis paluti meil kõrvale astuda ja kaheldi meie ID-kaartide õigsuses. Paluti esitada teisi reisidokumente (minul ongi vaid ID-kaart), andsime autojuhiload, millega nad ka väga rahulolevad esialgu ei olnud, aga lõpuks siiski lasti meid lennukile. Minul aga süda sees puperdas ja ärevus oli suur. Seekord oli ümberistumine meil Londoni Stanstedi lennujaamas (STN) ning see kogemus suurendas mu ärevust veelkord. Lennukilt tulles oli dokumendikontroll, mis enda range olekuga pani mul samuti südame põksuma ja ma tõsimeeli olin paanikas. Ütlesin Toomasele, et lähme naisametniku juurde, et ma ei taha mehe juurde minna. Õnneks naine viskas nalja ja ma rahunesin. Siis rahustas mind veel ka see, et äraantav kohver nagu “langes” meile sülle – kohe ootas meid seal samas, kui kontrollist mööda saime. Võtsime pagasi ja rändasime järgmisele lennule. Andsime iseteeninduspunktis Riia lennule enda pagasi taaskord ära (saime probleemideta hakkama) ja läksime turvakontrolli. Seal oli nagu sõjaväes – enne järjekorda saamist infotöötaja eelnevalt sõna otseses mõttes kamandas ja karjus üle saali, mis võib ja ei või olla kotis ja kuidas midagi peab olema. Õnneks meie reisisime targalt – seljakotis olid vaid riided ja minul ka raamat. Jumal tänatud, sest sellest pagasite läbivaatlusest läks isegi tihedamalt kui iga teine pagas käsikontrolli – meie pääsesime ja saime edasi rännata. Siis jõudsime sinna, kus asusid poed ja kohvikud. Võtsime endale väikse snäki ja jäime ootama teadet, mis väravasse peame minema. See lennujaam oli tohutult suur ja Sri Lankal toimunud terrorirünnaku tõttu olid igal pool ka relvadega mehed valves. Küll aga leidsime enda värava ilusti üles ja saime seekord probleemideta lennukile.

Lennureisid läksid kokkuvõtvalt kõik väga hästi, istusime teineteisest küll täiesti eemal (võib-olla ei osanud ma pileteid ostes seda vaadata või ei olnudki see võimalik, ei tea) ja kõigest olenemata oli minu jaoks see esimene lennureisikogemus väga turvaline ja meeldiv, kui vaid minu organiseeritusest ja sellistest turvanõuetest lähtuvalt vaid ärevus tahaplaanile jätta.

Londoni Stanstedi lennujaam

HOTELL:

Alguses mõtlesin võtta Airbnb kaudu meile korter, kuid kuna valik ja soovid ei läinud kokku, siis otsustasin otsida läbi bookingu hotell, kus juba sama hinna eest oleks ka hommikusöök olemas. Valisime hotelli Helios Mallorca Hotel & Apartments Can Pastilla piirkonnas.

Hotellis 7 ööd koos hommikusöögiga ning basseinivaatega tuba maksis 536 eurot
(sellest 40 eurot oli siis meie soov, et tuba oleks sisehoovi poole).

Hotell küsis veel ka 7.70, mis pidi olema neil kohalik turistimaks
(kas ka tõesti neil nii seadusega oli, ei tea, igatahes maksime).

Hotelli kohta olid minu poolt vaid kaks suurt miinust – kahene suur voodi vajus keskelt laiali, kuna koosnes kahest eraldiseisvast madratsist, mis libisesid pidavalt lahku; ainuke prügikast oli pisike vannitoas olev prügikast, oleks võinud olla palju suurem.

Meie jaoks väga suured plussid olid:

• igati sõbralikud teenindajad kõikjal hotellis (ja muidugi üldse seal saarel) – need on ilmselt need hispaanlased
  • puhtus oli 5+ – koristajad koristasid tihti ja põhjalikult, igal hommikul koristati ja korrastati basseiniäärne päevitusala, hommikusöögil said lauad uued katted nii kiiresti nagu toimuks see võluväel
  • pakutav valik hommikusöögilauas oli väga suur ja hea

TRANSPORT Palma de Mallorcal:

Taksoga lennujaamast hotelli maksis 15 eurot – väidetavalt miinimum, mis punktist A punkti B saavad selles piirkonnas küsida. Tagasi lennujaama saime aga 12 euroga, kuigi ootasime bussipeatuses bussi, mis oleks 5 eurot per face olnud.

Hotelli lähistelt sõitsime Palmasse bussiga 1.50 € per face ja tagasitulles saime üldse tasuta sõita, kuna bussijuhi vahetus lõppes ja tal tundus olevat kojujõudmisega kiire – inimeste bussile tulekul vehkis käega, et tulgu kõik ruttu sisse ning sama aeg karjus “Pasa, pasa!”

Ühel päeval laenutasime ka rattad ja sõitsime lähipiirkonnas umbes 15 km. Rattarent oli 5 eurot päev tavalise ratta kohta ning rattarent oli kohe hotelli väljapääsu juurest üle tee. Väiksema auto rent seal oli reklaami järgi näiteks 25 eurot päev.

SÖÖGIKOHAD:

Meie lemmiksöögikohtadeks said Borneo ja Punxuat. Merekarbid maksid näiteks 10 eurot, pitsa 7-9 eurot, tiigerkrevetid 8 eurot, kokteilid olenevalt kohast 4,50 või 8 eurot, kannutäis Sangria ka olenevalt kohast 8 või 14 eurot.

Mis veel?:

• Palma Akvaarium – Ühel vihmasemal päeval külastasime akvaariumit, mis oli 600 meetri kaugusel meie hotellist. Piletid eelnevalt netist ette ostes maksid 46 eurot (kohapeal oli veidi kallim). Oli põnev ja sisustas ära kuskil 2 tundi.

• Can Pastillas jalutades olid igalpool tänavatel prügisorteerimise konteinerid ja neid käidi igapäevaselt tühjendamas.

• Aedades ja tänavatel kasvasid sidruni- ja mandariinipuud.

• Poes olid asjad ma ütleks ikkagi odavamad kui meil. Iga päev sõime Serrano sinki, mis oli kindlasti poole odavam, kui Eestist osta. Maasikate kilohind oli näiteks 1,59 €.

• Kuna me käisime suhteliselt hooaja alguses või isegi veidi varem, siis ilmad ei olnud soojad. Eestis oli sel ajal nagu soe suvi ja 26 kraadi, meil aga 17-21 kraadi ja päikest saime võtta vaid kahel viimasel päeval. Eks ka mereäärne asukoht tegi ilma tuule tõttu külmemaks.

• Merevees käisime vaid jalgupidi, sest see oli ikka suhteliselt külm ja kohati merevetikatest sogane.

• Palma linnas avastasime juhustlikult ühe ägeda turu, mis jättis meil ausalt suud lahti. Selline asi võiks siin ka olla.

Kui nüüd kõik kulud kokku liita,

siis läks meil kogu see puhkus maksma

1898,27 eurot!

Saime mõnusalt puhata ja asukoht ning kõik, mis reisil kogesime, oli tegelikult suurepärane ja mõnus! Kindlasti soovitame ka teistel seda saart külastada!