Toitumine

Kuidas see liikumine ja toitumine läheb?

Täna on kohe väga õige aeg tervise teemal rääkida, sest tänane hommik algas minul peale laste aeda viimist EMO-s – sellest aga hiljem. Nagu näha, siis olen suutnud järge pidada pigem kogumise teemal, kuid mitte nii hästi orgutamise teemal. Pole pärast jaanuari rohkem ühtegi sellelaadset postitust teinud ning tunnistan ausalt, et pole olnud lihtsalt motivatsiooni, jõudu ja jaksu süstemaatiliselt ja rutiinselt sellega tegeleda.

Haigus haiguse järel…

Kaotasin esimest korda orgutamisega järje pärast jaanuari lõpus põetud grippi, mille tagajärjel kadus igasugune jõud koheselt jätkata ja samas ka isu söögi vastu. Tegin küll töönädala siseselt igal hommikul Erik Orgu toitumiskava järgi hommikusöögi ja ka lõunasöögi tööle kaasa, kuid õhtuks ja nädalavahetuseks mul kahe lapse kõrvalt see pühendumine puudus. Olen üldse sel poolaastal mitmeid kordi haige olnud – organism on kurnatud ja väsinud. Tundub, et võtan sel aastal oluliselt rohkem igasuguseid haigusi vastu kui varasemalt. Tänaselgi hommikul sain EMO-st teada, et mul on mao limaskesta ärritus. Kannatasin kaks päeva, lootes, et küll mööda läheb, aga tänane pisarates varahommik oli viimane kannatus ning käisin EMO-s ära – minu jaoks suur eneseületus sinna minna. Loodan, et edasine ravikuur koos vastava dieediga teeb mao korda ja see vastik valu kaob.

Natukene on parem kui mitte midagi!

Liikumise poole pealt saan aga öelda, et vahepeal on toimunud selles osas muutus – mitte küll suur aga siiski. Ma mõtlesin enda jaoks välja plaani, et kuidas ma saaksin sel ajal, kui Toomas on merel, kahe putuka ja töö kõrvalt end natukenegi utsitada rohkem liigutama. Ja ma mõtlesin selle välja! Tegin enda jaoks reegli, et kui olen suutnud hommikul lapsed lasteaeda nii ära viia, et olen kodus enne 08.00, haaran esikukapilt kõrvaklapid ning lähen teen kodu lähedal ühe 10-15 minutit kestva tiiru – lihtsalt jalutan. Valmistasin selleks endale ka Spotify’s lauludega nimekirja, mis annaks iga sammuga hoogu ja positiivsust juurde. Selline hommikune liigutamine mõjub päeva alustamiseks väga hästi. Pärast seda koju jõudes jagus mul aega kõikide vajalike toimetuste jaoks täpselt nii nagu varem – jalutus võttis ju vaid 10-15 minutit. Küll aga oli päev kohe positiivsem ja linnuke väikse trenni mõttes jällegi kirjas.

Numbrid?!

Räägime ka kaalust! Ma ei ole ka pärast 1. veebruaril kaalule astumist rohkem end kaalunud ning ei teadnud kuni eilse hommikuni enda kaalunumbrit. Nüüd aga astusin kaalule ja see näitas 69,1 kg, mis ei olegi üldse paha. See tähendab ju, et kaal pole suurelt tõusnud. Aga see number ei ole praegu minu jaoks üldse mitte kuidagi moodi oluline. Ma tahaks lihtsalt enesetunde korda saada ja korrapärase söögiisu ka tagasi.

Selle postituse kirjutamine on mul koguaeg kuklas istunud ja isegi nüüd jällegi tervisehäda küüsis vaeveldes ma lihtsalt tunnen kohustust sel teemal lõpuks midagi kirja panna.  Ma ei lase pead norgu ja pean lihtsalt enda jaoks asja käsile võtma ja no selge on see, et kellelegi teisele ei pea kunagi midagi tõestama. Elus tuleb asju teha vaid enda jaoks, sest lõpuks loeb vaid enda vaimne ja ka füüsiline tervis. Sellest ju kõik algab! Peangi enda jaoks vaimselt kõik paika saama ja alles siis teiste muudatustega alustama.

Kõik nipid, trikid, tarkussõnad mao limaskesta ärrituse leevendamiseks on igati teretulnud :)

Loe veel ka...

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga