Eelarve

Veel enne kuu lõppu ja esimese kuu säästmise kokkuvõtet räägin teile meie pere eelarvest – et kuidas me siis täpsemalt majandame ja kuidas rahaliselt arvestame. See on iga pere puhul erinev, kuna juba pereliikmete arv ja palgad on kõigil erinevad, seega see siin on meie pere rahamajandus.

Nagu eesmärkide postitusest lugesite, panen ma kõik rahaga seonduva kirja enda kalendermärkmikusse. Miks mitte pidada arvutis tabelit? Mulle lihtsalt meeldib kirjutada meie pere kulud käsitsi paberile ja pärast teatud maksu maksmist sinna kõrvale linnuke teha, märkimaks, et see on makstud. See näitab kuidagi lõpptulemust ja annab rahulolu.

Et iga vajalik makse ja rahaline kohustus saaks kirja ja ei ununeks maksta ja teatud summadega saaks tol kuul arvestatud, siis tegin ma endale selleks lihtsa ja selge tabeli, mis asub kalendermärkmiku iga kuu esimese päeva juures. Märgin sinna kõik vajalikud summad ja märkmed ja see aitab väga palju rahavoolul silma peal hoida.

Eelkõige näeb siis meie rahade liikumine välja selline, et ootan ära Toomase palgapäeva, mis on 10. kuupäeva paiku (minu enda palk laekub kuu viimasel päeval), ning siis maksan ära kõik arved ja maksud. Pärast seda kannan toidupoe arvele (ja selleks on ka meil eraldi pangakaart) summa, mida kasutame siis vaid toidupoe ostude jaoks. Arvestus selleks on, et iga pereliikme kohta kuus 100 eurot ehk meie pere puhul 4 inimest x 100 eurot = 400 eurot toiduraha. Sellest lähtuvalt arvutan päevaraha (jaanuaris näiteks 12,90 €), mille võtan arvesse, kui teen toidupoe tellimust e-poest. Teiseks summaks, mis pärast maksude maksmist eraldi kontole kannan, on auto kütteraha. On kujunenud nii, et Toomase kodus oleku ajal läheb meil 2 paagitäit, mis tähendab kuskil 110 eurot. Kõik, mis siis nendest kahest kontost niiöelda üle jääb, panen kogumiseks kõrvale.

Meil on veel ka näiteks eraldi konto selle jaoks, kuhu kannan Toomase kojutuleku või töölemineku jaoks takso-, bussi-, lennu-, laevapiletite rahad, ja veel on eraldi ka muude teadaolevate kulutuste jaoks eraldi konto, mis käesolevaks kuuks on vaja arvestada. Näiteks siis kingituste rahad vms.

Ma ju ütlesin, et meil on kahe peale kokku sada kontot aga teate, nii on nii hea majandada, sest nii jääb enda tavapärasele arvelduskontole vaid see raha, mida sa reaalselt võid kasutada nii, et ei pea mõtlema, et sealt läheb veel maha pangalaen või et kütet on vaja veel osta jms. Minu jaoks on see kõige parem viis raha üle selget kontrolli pidada.

Kuidas teie majandate? On mingeid häid nippe, mida soovitate?

Lisa kommentaar