Orgutamise JAANUAR

Hei! Selja taga on orgutamise esimene kuu ning on aeg teha kokkuvõte ka selles vallas. Nimelt alustasin ma siis 01.01.2019 Erik Orgu toitumiskava järgimisegaMinu eesmärgiks oli tagasi saada see kaalunumber, mis oli mul enne laste sündi – ehk siis kaaluda 64 kg. Teekonna alguses oli mu kaal 71,4 kg, mis 01.02.2019 seisuga oli 68,8 kg.

KAALUKAOTUS SEEGA 2,6 KILO!

Orgu kava hommikusöögid

SÖÖMINE:
Kaalukaotuse numbri osas tuleb arvesse võtta, et EI, ma ei söönud iga jumala päev kõik 4 toidukorda Orgu toitumiskava järgi, seega ei saa ma ka eeldada, et jumala eest peaks kaal olema müstiliselt langenud, nagu Erik Orgu seda enda reklaamis lubab. Ma olin jaanuaris nädal aega ka haige, mis tähendab, et juba sel ajal ei järginud ma Orgu toitumiskava (ei olnud üldse söögiisugi), ja pärast haigust oli mu keha endiselt nõrk ning mitu päeva veel ka puudus üleüldse igasugune söögiisu. Minu eesmärk ei olegi iga päev täpselt seda toitumiskava järgida, vaid sealt uute söökide jaoks mõtete saamine ja nende toomine enda ellu. Samas, kui õnnestub kava terve päeva ulatuses ilusti siiski järgida, annab see teekonnal vaid motivatsiooni juurde.

Orgu mealprep lõunasöökidest

VESI:
Igapäevaseks eesmärgiks olen ma taaskord endale kujundanud veejoomise. See oli vahepeal täiesti ununenud, kuid nüüd on mul tööl alati veepudel kõrval ja eesmärk on 2 pudelit vett tööl olles ära juua.

SÜSTEEM MÄRKMIKUS:
Nagu ikka märgin ma kõik selle üles ka enda kalendermärkmikku, kus jätkan sama süsteemi, millega sain enne laste sündi oma kehakaalu 72 kilogrammilt 64 kilogrammile. Kirjutan üles kõik apsud ja söögid, joogid ning hindan neid enda arvamuse järgi roheliseks-roosaks. Rohelise markeriga tõmban üle need, mida tol hetkel õigeks ja vajalikuks pean, roosaga aga tähistan need söögikorrad ja toidud, mille oleks võinud ära jätta või millegi tervislikumaga asendada. See annab mõistusele päeva lõpus hea ülevaate – kas oli edukas toitumis- ja liikumispäev või mitte. Ma ei jälgi otseselt süsivesikuid või kaloraaži, üritan endale süsteemseks teha lihtsalt toitude, sammude ja veejälgimise ülesmärkimise. Kirjutan samas sinna kõrvale ka lihtsalt enda mõtteid või vajalikke asju ning see kuidagi annab motivatsiooni iga päev paremini teha.

TRENN:
Trenniga on nii, et jaanuaris sain ma käija kahel korral jalutamas. Muu trenn (jõusaal, rühmatrenn, kepikõnd vms) kahjuks tol kuul mu ajakavva ei sattunud. Samas ei olnud jaanuaris ka ühtegi kodust trenni. Selle võtan aga endale veebruari eesmärgiks, et enda päeva kodune väike trenn sisse harjutada, et natukenegi taas liigutada saaks. Enda jaoks tuleb lihtsalt aega võtta ja osata enda aega planeerida – see on kõige alus. Päevaseks eesmärgiks on ka liikuda vähemalt 10 000 sammu, mis paraku mu istuva töö juures jääb kahjuks 8000-9000 vahele aga siis ongi vaja lihtsalt seda jälgida ja ikkagi 10 000 täis saada. Õnneks on selle jälgimiseks mul aktiivsusmonitor!

KAALUMINE:
Olen sihiks võtnud kaaluda end vaid iga kuu esimesel päeval, et see numbrite rida ei hakkaks teekonda segama ja negatiivseid või siis liialt positiivseid mõtteid tekitama.

Kokkuvõttes aga saan öelda, et olen Orgu toitumiskava liitumisega väga rahul, sest toidumenüü ja see süsteem mulle igati sobib. Saan alati komponente või toite välja vahetada ja ka tänu ostukorvi nimekirjale on mul väga lihtne e-poest vajalik toit eesootavaks nädalaks ka koju tellida. Toidukogused on kohati ka nii suured, et lihtsalt ei jaksa kõike ära süüa, aga eks see eesmärk ongi ju, et enne järgmist toidukorda ei näksi. Üritan ka päev varem mealprepi valmis teha, et järgmisel hommikul enne tööd kiireks ei läheks ning kõik juba ilusti valmis oleks.

Kuidas on aga teil orgutamine läinud? Või järgite hoopis mingit muud kava? Jagage enda mõtteid, nippe ja kogemusi!

Säästukokkuvõte JAANUAR

Hurraa! Jaanuarikuuga oleme enda no-matter-what kontole ehk säästupuhvrisse kogunud 196,95 eurot. Vajalik oli koguda iga kuuga 165,46 €, seega oleme ennast ligi 30 euroga ületanud. See 196,95 eurot on tulnud siis toidupoe ja kütteraha arvelt, samas on sinna kogunenud raha ka digikassa süsteemi järgi pangakaardi kasutamisel.

Kuna olime põhimõtteliselt ühe terve nädala kõik koos kodus haiged ja seega auto seisis terve nädala  lume all ning ka issi on meil merel tööl, siis hoidsime kindlasti juba sellega küttekulu pealt palju kokku. Enne haigeks jäämist tankisin autopaagi täis ja veebruarikuu alguseks oli kõvasti üle poole veel alles.

Jaanuarikuu jooksul saime ehitamise kontole kõrvale panna ka 398,22 eurot. Kohe, kui meil issi on koju jõudnud, siis tuleb sinna veel veidi raha juurde panna ja ära osta teise korruse laematerjal.

KÕRVALE SAI PANDUD JAANUARIS KOKKU 595,17 €

PS! Jaanuaris käisime lastega väljas söömas või võtsime koju süüa kaasa 4 korral. Poes käisin reaalselt 2 korda, e-poest tellisin toidu 4 korda. Endale ostsin Humanast 3 riideeset kogusummaga 9 eurot! Toidupoe kulutuste hulka kusjuures kuulus ka minu sünnipäevalaua menüü mitme pudeli veiniga. Eelarvesse jäi ka 2 sünnipäevakingitust.

Kuidas teil jaanuarikuus säästmine läks?

Eelarve

Veel enne kuu lõppu ja esimese kuu säästmise kokkuvõtet räägin teile meie pere eelarvest – et kuidas me siis täpsemalt majandame ja kuidas rahaliselt arvestame. See on iga pere puhul erinev, kuna juba pereliikmete arv ja palgad on kõigil erinevad, seega see siin on meie pere rahamajandus.

Nagu eesmärkide postitusest lugesite, panen ma kõik rahaga seonduva kirja enda kalendermärkmikusse. Miks mitte pidada arvutis tabelit? Mulle lihtsalt meeldib kirjutada meie pere kulud käsitsi paberile ja pärast teatud maksu maksmist sinna kõrvale linnuke teha, märkimaks, et see on makstud. See näitab kuidagi lõpptulemust ja annab rahulolu.

Et iga vajalik makse ja rahaline kohustus saaks kirja ja ei ununeks maksta ja teatud summadega saaks tol kuul arvestatud, siis tegin ma endale selleks lihtsa ja selge tabeli, mis asub kalendermärkmiku iga kuu esimese päeva juures. Märgin sinna kõik vajalikud summad ja märkmed ja see aitab väga palju rahavoolul silma peal hoida.

Eelkõige näeb siis meie rahade liikumine välja selline, et ootan ära Toomase palgapäeva, mis on 10. kuupäeva paiku (minu enda palk laekub kuu viimasel päeval), ning siis maksan ära kõik arved ja maksud. Pärast seda kannan toidupoe arvele (ja selleks on ka meil eraldi pangakaart) summa, mida kasutame siis vaid toidupoe ostude jaoks. Arvestus selleks on, et iga pereliikme kohta kuus 100 eurot ehk meie pere puhul 4 inimest x 100 eurot = 400 eurot toiduraha. Sellest lähtuvalt arvutan päevaraha (jaanuaris näiteks 12,90 €), mille võtan arvesse, kui teen toidupoe tellimust e-poest. Teiseks summaks, mis pärast maksude maksmist eraldi kontole kannan, on auto kütteraha. On kujunenud nii, et Toomase kodus oleku ajal läheb meil 2 paagitäit, mis tähendab kuskil 110 eurot. Kõik, mis siis nendest kahest kontost niiöelda üle jääb, panen kogumiseks kõrvale.

Meil on veel ka näiteks eraldi konto selle jaoks, kuhu kannan Toomase kojutuleku või töölemineku jaoks takso-, bussi-, lennu-, laevapiletite rahad, ja veel on eraldi ka muude teadaolevate kulutuste jaoks eraldi konto, mis käesolevaks kuuks on vaja arvestada. Näiteks siis kingituste rahad vms.

Ma ju ütlesin, et meil on kahe peale kokku sada kontot aga teate, nii on nii hea majandada, sest nii jääb enda tavapärasele arvelduskontole vaid see raha, mida sa reaalselt võid kasutada nii, et ei pea mõtlema, et sealt läheb veel maha pangalaen või et kütet on vaja veel osta jms. Minu jaoks on see kõige parem viis raha üle selget kontrolli pidada.

Kuidas teie majandate? On mingeid häid nippe, mida soovitate?

Eesmärgid kogumiseks

Et seda säästmise ja kogumise teekorda alustada, tuleb mul luua meie perele eelkõige eesmärgid. Kogumispäevik jagas enda FB lehel selleks ka mingit faili, aga minu arust ei ole see kõige parem – lihtsam on enda jaoks asjad olulisuse järjekorras kirja panna. Siinkohal kirjutan ka täpsemalt, mis saavad olema meie pere eesmärkideks sel säästmisaastal.

Meie peres tegelen kogu rahamajandusega mina ning mul on kombeks kulude märkimiseks kasutada üht tavalist ruudulist vihikut, kuid sel aastal plaanin kasutada enda kalendermärkmikku, mida kasutan ka kui toitumispäevikut. Nüüd võtan selle märkmiku ette ka kui meie rahaasjade planeerijana. Lisan märkmiku esimestele lehekülgedele eesmärkide nimekirja – nii on see alati mul niiöelda silmade ees! Mulle meeldib osasid asju käsitsi üles kirjutada ja kuna märkmik on alati mul kotis olemas, saan seda alati ka täiendada.

Meie pere selle aasta rahalised eesmärgid:

Meil ei ole otseselt vaja millegi jaoks raha suuremalt koguda, seega panustan ma kogumise mõttes sellele, et meie tagavarapuhvrisse ehkno-matter-what” kontole võiks koguneda 3000 eurot. See summa oleks meie puhul maja ehitamise kõrval reaalne. Mida see “no-matter-what” konto aga meie jaoks tähendab? See on siis raha, mida saaksime kasutada siis (tegelikult kasutada mitte kunagi), kui meie elus peaks tulema tõeline hädaolukord. Kuid siiski on see konto no-matter-what MITTE KASUTAMISEKS! Hetkel on meil sinna kogutud 1014,48 € ning seega iga järgnev kuu peaksime sinna kontole kõrvale panema vähemalt 165,46 eurot. See oleks siis aasta kõige suurem eesmärk! Selliseks kogumiseks sobiks väga hästi eelarveliselt igasugustest kulutustest ülejäänud summa. Et näiteks, kui toidupoe nädalaeelarvest jääb mingi summa üle, siis kannan selle osa “no-matter-what” kontole, mitte et kulutan järgmisel nädalal toidupoes selle võrra rohkem. Seega sinna laekub summa vastavalt sellele, kuidas suudame muudest asjadest raha alles hoida.

Nagu ma mainisin, siis tegeleme me endiselt enda maja ja kodu ehitamisega ja sisustamisega ning seega kulub ka selleks küllaltki palju. Igakuiselt panen ma palgapäeval juba mitmed kuud kõrvale erinevaid summasid, mida Toomase kodusoleku ajal kasutame majas vajalike ehitustööde tegemiseks või sisustusasjade ostmiseks. Viimasel ajal siis näiteks Erki toa viimistlemiseks ja sisustamiseks, teise korruse parketi ostmiseks, elutuppa tugitoolide ja vaiba ostmiseks jms. Teha on meil veel palju ja seega on vaja, et meil oleks ehituseks raha olemas, siis saame ka reaalselt enda elamises midagi vajalikku ära teha või ära osta. Summa aga selleks kujuneb iga kuu erinevalt.

Kuna Toomase palk on igakuiselt erinev, kuid minu oma on kindel summa, ning samuti on rahade laekumine kuupäeviti erinev, siis pean välja mõtlema meie pere jaoks kõige parema süsteemi rahade jaotamiseks. Seega tuleb teha väga süsteemne eelarve ja mõelda, kuidas see kõik väga hästi toimima hakkaks. Sellest täpsemalt aga juba järgmises postituses!

Kudumine: Sussid

Jagan teile ühtede susside kudumise juhendit, mille järgi olen teinud mitmeid mitmeid sussipaare ja mille kudumine läheb päris kiiresti. Juhend on pärit käsitööajakirjast “Minu käsitööd”, kuid on minu poolt muudetud ja parandatud vastavalt minu nägemusele ja soovidele. Neid võite teha mitmevärvilisi ja näiteks kasutada ära erinevaid lõngajuppe, samas on nad imeilusad ka ühevärvilisena. Selline sussipaar võikski sel külmemal ajal alati käekotis olla, et külla minnes saaks mõnusad soojad sussid jalaga panna – ma ise olen lihtsalt jalgade osas suur külmavares.

Vaja läheb:
Lõng: 80 grammi
Vardad: nr 2.5 vardaid ja heegelnõela

Töökäik:

  1. Loo 11 silma ja koo 14 rida ripskoes. Alati koo läbi rea esimene silm.
  2. Koo vastavalt mustrile 12 rida – minnes parempidiselt, tulles pahempidiselt. Rea esimene ja viimane koo alati parempidiselt, et tuleks ripsiline äär.

  3. Koo veel 4 rida labases koes – minnes parempidiselt, tulles pahempidiselt.
  4. Jaga nüüd silmad 3le vardale nii, et keskmisele jääb 11 silma (ehk 48-11-48). Kes pole kudumisel enam algaja saab kolmele vardale jagamist võid teha ka niiöelda mõttes.
  5. Koo nüüd kanna kokkuvõtmise tehnikat, kuni esimese ja kolmanda varda silmad on maha kootud ja keskmisele vardale jääb 11 silma. Kuduma hakkad vaid keskmist varrast.
    KANNA KOKKUVÕTTE TEHNIKA:
    Minnes: koo kõik parempidiselt, varda viimane võta kudumata, viimase varda esimene koo parempidiselt ja tõsta keskmise varda kudumata silm sellest üle.
    Tulles: koo kõik pahempidiselt, keskmise varda viimane tõsta esimesele vardale ja koo 2 silma pahempidiselt kokku. NB! Pööra töö ümber ja vaata, et silm jääks õiget pidi.
  6. Korja üles mõlemas servas 17 silmust ja koo vastavalt sobiva talla pikkusele. Mõlemal pool ääres koo 8 ääresilma ripskoes, ülejäänu 29 keskmist silmust labases koes.
  7. Kui soovitud tallapikkus on käes, koo jälle kanna kokkuvõtmise tehnikat (11 silma keskel).
  8. Viimased 12 silma koo parempidiselt maha (11. ja 12. koo kokku).
  9. Äärista sussid vähikäiguga.